A divattörténet jelentős fejezete zárult le ma délután, mikor Hubert de Givenchy társa bejelentette a sajnálatos hírt, hogy a legendás tervező múlt szombaton, 91 évesen távozott az élők sorából. Az elegancia császára az időtlenséget innovatív megoldásokkal ötvözte, így lett az ötvenes és hatvanas évek divatjának legmeghatározóbb alakja, majd a francia divat egyik szimbóluma.
Saját divatházát 1952-ben nyitotta meg, és nem sokkal később találkozott Audrey Hepburnnel, akinek filmbeli ikonikus stílusát együtt alakították ki. Kliensei közé tartozott többek között Grace Kelly, Greta Garbo és Jacqueline Kennedy, mégis mindannyiuk közül Audrey volt a legmeghatározóbb. A mester stílusában a párizsi elegancia és a szofisztikált megjelenés kéz a kézben jártak, valamint ő nyitotta meg az utat a tervezőknek, hogy filmes kosztümök elkészítésében jeleskedjenek. Legnagyobb múzsájának a színésznőt tartotta, Audrey pedig az ő ruháiban érezte azt, hogy teljesen önmaga lehet. Kettejük barátsága az egyik legigazabb dolog volt a világon.
Hubert de Givenchynek csupán a teste hagyott itt minket, szellemisége és legendás életműve ruháival örökre közöttünk marad. Hiszen Audrey szavaival élve "az elegancia az egyetlen szépség, amely soha nem fakul". Legkedvesebb filmjeimből válogattam, melyek közös munkájuknak gyümölcsei.
Sabrina (1955)
Sabrina (1955)
Audrey és Hubert együttműködése ezzel a modern Hamupipőke történettel kezdődött, amelyben a naiv kislányból kifinomult ízlésű, stílusos párizsi nő lesz. A filmcsillag Humphrey Bogart fejét egy pánt nélküli virághímzésekkel díszített báli ruhában csavarja el.
Mókás arc (1957)
Szintén egy átváltozás tanúi lehetünk, miszerint a fiús könyvárus lányból egy magazint ötórás hatására a párizsi elegancia nagykövete lesz. A partner ezúttal nem más, mint Fred Astaire, aki a lányt gyönyörűbbnél gyönyörűbb Givenchy szettekben fotózza.
Álom luxuskivitelben (1961)
Ez a film telis-tele van olyan darabokkal, amik jelenleg is a klasszikus stílus alappiléreit jelentik. A kis fekete, amelyet Audrey a nyitó jelenetben visel, a filmtörténet egyik legtöbbet emlegetett ruhája lett. A rafinált szatén szépség hosszú kesztyűvel, többsoros gyöngysorral, tiarával és napszemüveggel kiegészítve a színésznőt az elegancia és a csillogás királynőjévé avatta.
Amerikai fogócska (1963)
A filmvászonról az igazi hatvanas évek köszön vissza: csinos kabátok, kétrészes kosztümök, hosszú kesztyűk, pillbox kalapok - naná, hogy Cary Grant is beleszeret a törékeny szépségbe! Miss Hepburn inkognitóban úgy fest, mint egy Hitchcock hősnő, de ez cseppet sem véletlen, a rendező ugyanis a Madarak főszerepét nagy valószínűséggel eredetileg neki szánta.
Hogyan kell egymilliót lopni? (1966)
Az Álom luxuskivitelben hatalmas sikerén felbuzdulva Givenchy bátrabban tervezett, így a legszínesebb és legbohémabb ruhatár ebben a romantikus vígjátékban bukkan fel. A végeredmény a glamúr és egy csipetnyi őrület tökéletes elegye, melybe simán belefér akár egy csipkeálarccal pikánssá tett ruha is.
Képek forrása: Pinterest
0 comments:
Megjegyzés küldése